Maatwerk webshop systeem van NuiCart 

Webshop stategieen die werken

Terugkerende klanten

Adverteren is duur, heel erg duur. Soms renderen advertentiekosten niet eens direct maar pas op de iets langere termijn. Onderzoek wijst namelijk uit dat bezoekers die eenmaal iets in een webshop hebben gekocht en daar tevreden over zijn, bij die webshop blijven kopen als het gaat om een bepaald product. Het loont dus om door te zetten, ookal lijken je inspanningen en investeringen eerste instantie niet direct goed geld in het laadje te brengen.

Stunt artikelen

Het loont heel erg om een paar producten tegen bodemprijzen te verkopen die erg in trek zijn. Eenmaal tevreden klant komen bezoekers namelijk toch wel terug. Grote leveranciers verkopen producten zelfs regelmatig onder de kostprijs om klanten aan zich te binden. Ik zelf koop mijn computeronderdelen bijvoorbeeld altijd bij alternate terwijl ik weet dat ik elders een bepaald product waarschijnlijk goedkoper kan vinden. Het feit dat ik daar eerder een positieve ervaring heb opgedaan doet mij keer op keer teruggaan. Of het de eerste keer om een stuntproduct ging weet ik al lang niet meer en dat doet er ook niet toe, ik ben klant en ik ben tevreden en daarom keer ik terug. Uiteraard gaat dit niet op voor luxe artikelen, daarbij werkt deze strategie contraproductief.

Een chatbox op je pagina

Onderin deze pagina zie je een chatbox staan. Met die chatbox vissen wij ongeveer 30% van onze klanten naar binnen. Het is klantvriendelijk en direct waardoor je, zeker in een webshop waar impulsaankopen belangrijk zijn, mensen nog net even over de streep kunt trekken. Een chatbox kan heel geavanceerd, we kunnen bijvoorbeeld een chatbox met co-browsing voor je maken waarbij je als webshop eigenaar een bezoeker mee kunt nemen naar een virtuele stelling in de shop. Hiermee komt de winkel ervaring heel dichtbij.

Twitter er uit, review site er in

Vrijwel al onze klanten hebben een twitter account en twitteren zo nu en dan. Meestal hebben die klanten een stuk of 20 followers. Van die 20 followers loggen er waarschijnlijk 15 maar een paar keer per jaar in en missen dus 99% van de tweets die u plaatst. De overige 5 zijn actief maar daarvan zijn er 3 toch al bekend, een is uw concurrent en met geluk blijft er dan een over die oprecht geïnteresseerd is in uw product. Als u op die manier Twitter gebruikt dan raden wij u aan om nuttigere dingen met uw tijd te doen. Uiteraard zijn er wel mensen die Twitter op een zeer effectieve manier gebruiken, vaak zijn dat echter de uitzonderingen die de regel bevestigen.

Er zijn echter veel meer manieren om social media in te zetten. In plaats van een suf Twitter account of een like actie op Facebook kun je bijvoorbeeld ook reviews accepteren in de webshop of foto's van uw eigen Facebook pagina scrapen en die laten zien op de productpagina.

Gebruik nooit het aanmeld formulier van zoekmachines.

Als wij een webshop opleveren dan schrijven we daar op verschillende plaatsen op het net een kort stukje over. In dat stukje plaatsen we een aantal woorden waarop de shop gevonden moet worden en een linkje naar de shop in kwestie. Google scant onze pagina's, komt het linkje tegen en indexeert direct uw shop ook even mee. Na een paar dagen staat is de shop vanzelf in Google.

Pagina's toegankelijk maken voor google.

Klinkt als een open deur vind je niet?

Je kent vast de term "web2.0" wel. Veel moderne webshops maken gebruik van technieken zoals javascript en ajax om pagina's in te laden. Dit kan heel mooi zijn maar vaak is het ook irritant omdat bijvoorbeeld, bij verkeerd gebruik, de vooruit en achteruit knoppen in de browser niet goed meer werken. Maar dat is nog niet het aller ergste.

Het belangrijkste probleem wat zich heel vaak voordoet bij dit soort sites, is dat zoekmachines javascript niet begrijpen en daarom ook niet met ajax overweg kunnen. In de praktijk betekend dit dat je altijd moet zorgen dat google en ook andere zoekmachines alle pagina's en alle content die daarop staat benaderbaar en uitleesbaaar is. Dit doe je door gebruik te maken van ouderwetse (standaard) technologie. Dit betekend niet dat je geen moderne technieken kunt gebruiken, het betekend wel dat je moet zorgen voor een zogenaamde fallback methode als de modernernere technologieën niet voorhanden zijn.

Er zijn ook veel plekken in een webshop waar dit niet van belang is. In de afreken procedure maakt het bijvoorbeeld niet uit welke technische hoogstandjes allemaal gebruikt, zolang alles overal goed werkt voor natuurlijke personen kun je daar helemaal los gaan. Zoekmachines hebben op zulke pagina's niets te zoeken ;-).

De juiste url's bij meertalige webshops

Bij veel meertalige webshops wordt de taal opgeslagen in een sessie. Dat wil zeggen, de taal wordt nergens mee gegeven in de url en ook niet in de domeinnaam. Meestal vind in eerste instantie een taalselectie plaats op basis van de taal die de browser heeft en de bezoeker kan vervolgens de taal wijzigen door bijvoorbeeld op een vlaggetje te klikken. In een zogenaamde cookie of sessie wordt nu de taal van de gebruiker vanaf dat moment vast gehouden. Het voordeel hiervan is dat de url er misschien iets mooier uitziet en vooral dat het minder werk vergt van de programmeur. Het nadeel is dat google maar een van de twee talen op kan nemen in zijn index omdat er voor de andere taal eerst een interactie nodig is van de gebruiker. Heeft u een meertalige shop en wilt u weten of dit bij uw shop van toepassing is? Wij controleren dit graag voor u.

Bereikbaarheid

Speerpunten tijdens de bouw

  • U kunt constant meekijken en feedback geven
  • Basis zoekmachine optimalisatie inbegrepen
  • Basis linkbuilding inbegrepen
  • Programmeur en designer komen bij u langs
  • Wij importeren uw catalogus voor u
  • U kunt de shop vrijwel direct gaan invullen
  • Software voorzien van UnitTests
  • Zeer uitgebreid handmatig test systeem
  • Wij zijn Google Engage partner
  • Wij stellen Adwords (de eerste keer) voor u in
  • Via speciale software kunnen wij u uitleg geven
  • Online hulp op afstand via join.me en Skype
  • Rechtstreeks contact met programmeur
  • Rechtstreeks contact met designer
  • Geen gladde verkopers
  • U wordt zelf (intellectueel) eigenaar van de shop
  • Snelle hosting, max 10 sites per server
  • Eigen design of designer aanleveren mogelijk